Vilse i skogen

Idag var lill Kryckan pigg, antagligen för att det bara var skritt igår. Han var på plats direkt jag kortade tyglarna, men han har en tendens att vilja smygöka farten i traven. Jag försöker rida lätt långsamt och krama yttertygeln och möta med innerskänkeln, och det funkar ganska bra. Sen hade vi också ett litet krig om ifall han skulle ta mig högerskänkel eller inte, jag vann haha.
 
Sen bestämde jag mig för att utforska en ny stig som jag inte hade sett innan. Det var inte jättesmart då jag sedan hamnade på en jätteliten stig. Hahaha jag var borta i sammanlagt två timmar typ, helt vilse. Någon gång försvann stigen helt och vi var ute mitt i skogen. Det var sista gången jag överskattade mitt lokalsinne kan jag då säga...
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin