Dagen innan tävling

Idag är det mycket som ska göras. Inter ska ridas, Peppe ska ridas, allt ska smörjas och packas inför imorgon och jag ska även städa bilen lite snabbt. 
 
Alldeles strax ska jag sätta mig på cykeln och trampa till pappas stall för att rida Inter. Eftersom han gick intervaller igår blir det bara lite lugnt idag. Det hade varit bra om han fick gå dressyr innan han starten på lördag men på grund av fiskmåsen som ockuperat ridbanan går det inte så bra. Istället blir det nog bara en skrittur i skogen. 
 
För Peppes del är det dressyr som gäller idag. Ska dock bara ta det lugnt och rida lite lösgörande arbete. Förra gången jag red på ridbanan var han inte speciellt sammarbetsvillig så jag ber till gud och hoppas av hela mitt hjärta att Peppe är en snäll häst idag. Inga rodeoserier, tack. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin