Dagen innan tävling

Idag har det varit en typsikt "dagen innan tävling"-dag. Jag har smörjt och packat alla saker samt ridit och badat Peppe. Vi drog som sagt in Peppe till travet idag så jag kunde rida honom bakom pappa när han körde. Min häst har ju som sagt många egna åsikter och vill helst göra som han själv vill, man skulle kunna säga att han svävar på små rosa moln och tycker att han själv är bättre än bäst. #diva. Han behöver komma ner på jorden lite grann. Men han skötte sig iallafall bra idag och det var framför allt bra för honom att få springa av sig lite energi så han inte hittar på massa bus imorgon! 
 
Efter att jag hade ridit Peppe var det Inters tur. Min plan med honom var att rida dressyr men han var inte alls med på noterna så istället skrittade vi en sväng i skogen. Förutom att han var tjafsig i munnen, gick med huvudet uppe i luften, var rädd för allt och att vi blev jagade av brämsar så gick det ändå ganska bra.
 
Just nu ligger jag i soffan och kollar på något avsnitt av Haven medan jag laddar inför imorgon. Måste dock snart ta tag i livet och leta fram mina tävlingskläder samt sätta kamerorna på laddning. Jag rider i första klassen imorgon så det blir nog tidig sänggång ikväll! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin