Min tävlingsutrustning

Tänkte ta och och skriva vad jag använder för utrustning på tävling, hoppas ni tycker det är intressant! Är dock för lat för att orka ta med mig kameran till stallet och ta bilder på alla saker så det blir google bilder istället, men sak samma. 
 
Börjar med min egen utrustning. Till att börja med har jag 2 stycken hjälmar, en charles owen och en gpa. Men det är för det mesta charles owen hjälmen jag använder på tävling. Den andra är mer en slit och släng hjälm, men mycket skönare att använda på sommaren. Sedan har jag en racesafe väst (ni vet en sån som alla har), en animo kavaj av modellen Larissa, ett par pioneer stövlar, ett par kingsland ridbyxor och även ett par från back2back och till sist även 3 par tävlingsskjortor. Två från kingsland och en från pikeur. 
 

Sedan vidare till Peppes utrustning då. På honom har jag en Equipe sadel av modellen Linneá, en helt underbar sadel om ni frågar mig. Han har även ett dyon träns från workning collection som han ärvt av min ponny (haha), till det har han ett swarovski pannband och en martingal från hööks. På benen har han Veredus skydd både fram och bak, modellen carbon gel vento på framskydden och carbon gel på bakskydden.

På tävling använder jag för det mesta bara 3 olika schabrak - ett egendesignat equiline schabrak (hittade ingen bild), ett dyon och ett jw. Även en marinblå huva från eskadron! 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin