Resultat dag 2

1.10 - 1 fel
Åh, Peppe var så himla fin idag. Tror nästan att rundan idag var en av våra bättre. Jag red mycket bättre än igår och vi fick ett jämt flyt, inga språng där han kröp nära och gjorde omtramp. Dock så var maxtiden i klassen väldigt tajt, eftersom jag ville ha en bra runda och inte gasa runt med snäva ponnysvängar så fick vi tidsfel. Men vad gör det, känslan var bra iallafall! 
 
Jag har dock fortfarande ganska mycket att jobba på, speciellt galoppen. Även om den var mycket bättre idag så är den fortfarande inte helt bra, det behövs lite mer tryck i den. Det är bara det att det känns som det går mycket fortare än vad det gör, haha. Med en bättre galopp kommer han nog inte heller överhoppa sig så mycket! 
 
Film kommer senare! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin