Sängen kallar

Nu under kvällen har jag befunnit mig på hippo och hjälp till med att förbereda inför tävlingen som är fredag-lördag. Måste dock börja med att säga att det är himla tråkigt att de är så få som kommer och hjälper till. I min klubb har vi det uppdelat så att olika grupper har olika ansvarsområden. Jag är med i banbyggargruppen men fick idag rycka in i uppstallningsgruppen också då det bara var en stackare från den gruppen som var där. 
 
Idag har jag alltså tömt boxar på spån, bärt x antal spånbalar + bärt bommar och hinderstöd i åskoväder, så nu tycker jag att jag har gjort mig förtjänt är av lite glass innan jag däckar i sängen. 
 
Vad det gäller ridpasset med Peppe så gick det inget vidare. Det gick egentligen inte dåligt utan han var ganska fin från början, men när jag skulle galoppera drog han iväg i två ordentliga bockserier. Om han var lika irriterad över insekterna som mig eller om han bara vill ha av mig är en bra fråga som inte har något svar. Nya tag imorgon!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin