Söndag

Efter att ha vilat hela 1 dag var Peppe mer än pigg idag. Det kändes ungefär som han lika gärna kunde ha vilat i 1 vecka MINST. Nu blir det iallafall inga mer vilodagar framöver utan det får bli skritturer istället. Helt sjukt vad med energi han har..
 
Idag var det lite hoppning som stod på schemat för Peppes del och passet gick både bra och dåligt. I början var han verkligen hemsk - han var laddad, stark och otroligt spänd. Ingen bra kombination alls. Men efter att han hade fått galoppera av sig x antal varv runt fyrkantsspåret blev det lite bättre. Jag började hoppa fram på två små studsserier som bara bestod av två hinder var innan jag sedan hoppade en bana av alla hinder som stod på banan. Trots att han var lite spänd så gick det ändå ganska bra. Mycket tack vare att Pernilla hjälpte mig! 
 
När jag travade av honom började han äntligen slappna av och då blev han faktiskt riktigt fin. 
 
Jag har även hunnit med att rida Inter idag. Honom skrittade jag en sväng med i skogen och det gick väl helt okej. I början var han lite stel och tänkte minsann inte arbeta utan gick mest med huvudet i luften. Men det släppte dock mot slutet och då gick han ganska bra. Det blev bättre iallafall! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin