Svar på kommentar

Varför hoppar du så lågt när han har kapacitet för så mycket högre?
 
Svar: Anledningen till det är faktiskt gaska enkel. Han har helt enkelt för lite muskler och styrka för att kunna hoppa en längre bana på 1.20 på ett bra sätt just nu. Jag vill inte att han ska överhoppa sig allt för mycket och ta ut sig mer än nödvändigt. Det ska kännas lätt för honom. 
 
Han tappade så himla mycket på resan från Tyskland och det har tagit en himla lång tid att bygga upp musklerna igen. Mycket på grund av att vi inte kunnat ge honom mycket mat utan att han har blivit helt galen och att jag inte har kunnat rida honom ordentligt hemma. Men det blir bättre och bättre ju längre tiden går! 
 
Planen är faktiskt att debutera 1.20 i början av augusti, då har han förhoppningsvis byggt lite mer muskler och även förbättrat konditionen lite grann! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin