Torsdag

Idag har Umeå bjudit på ett riktigt tråkigt väder, hela den här veckan har det egentligen varit otroligt dåligt väder - mulet och kallt. Just nu är det endast 11 grader ute och det är nästan så att jag skulle kunna sätta på mig dunjackan. Då är det illa. 
 
Det blev lite ändrade planer gällande Inter idag. Istället för att skritta ut i regnet fick han vila och han var nog lika nöjd för det. Istället hjälpte jag pappa lite i stallet och borstade alla hans hästar, iofördig bara 7 stycken men ändå. Jag kan ju inte precis säga att de var speciellt rena efter ha rullat sig i hagarna utan täcken i regnet. 
 
Peppe red jag som sagt ute på idag och det gick ändå helt okej, det kunde helt klart ha gått sämre. Men det började självklart regna precis när jag gick ut från stallet så hela turen var något i stil med "le och låtsas att solen skiner", haha. Han skötte sig iallafall ganska bra idag, lite bråkig var han och jag fick bli sur på honom två gånger. Ena gången när han backade rakt in i skogen och vägrade gå framåt. Knas häst. Självklart fick han massa beröm sen när han gick framåt! 
 
Det märks dock att han inte alls är riden mycket ute i naturen. Han är inte alls speciellt modig av sig och tycker allt är jätteläskigt, så han behöver en hel del stöttning och support. Men det blir nog bättre ju mer han rids ut! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin