Fullt upp hela dagen

Känner att det nästan är ett under om jag kommer kunna röra mig imorgon. Började med att rida Inter i förmiddags, efter det vidare till hippo för att bygga boxar i ca 2 timmar, sedan banträning med Peppe och till sist bortbyggnad av banan. Jisses säger jag bara. 
 
Inter red jag backintervaller med och han var ganska fin idag. Han var faktiskt ganska harmoniskt vilket var väldigt skönt med tanke på att han kan vara rätt pigg och het ibland, speciellt i backen. Men idag skötte han sig bara bra och kunde gå i en ganska samlad och lugn trav. Han vill dock gärna krulla ihop sig, så jag får jobba vidare med det. 
 
Banträningen med Peppe gick helt okej med tanke på förutsättningarna. Framridningen blev otroligt stressig och jag hade magsmärtor från helvetet så jag knappt kunde stå rakt. Jag kan inte direkt påstå att jag är speciellt nöjd över min ridning inne på banan. Rundan blev väldigt stressig, han gick inte fram för skänkeln ordentligt och känslan var allmänt dålig. Tog sedan om hinder 1-5 och då gick det mycket mycket bättre, jag red bättre och det kändes bra och framför allt väldigt lätt. Har en bra känsla inför tävlingen på lördag nu! 
 
Film kommer om en stund! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin