Kryckan 3/3

Idag hade jag egentligen tänkt låta Kryckan galoppera av sig lite energi på raksträckan, men det blev inte så eftersom det började bli mörkt och jag orkade inte rida bort dit. Det fick bli i skogen istället. Traven gick mycket bättre idag, han lyssnade bra och även om han blev lite taggad efter att vi hade galopperat så fick jag ändå tillbaka honom på ett bra sätt.
 
Tog bara lite galopp men det gick ändå helt okej. Hade bytt tillbaka till en engelsk nosgrimma med snokrem istället för remonten som jag har ridit med i några dagar. Han skötte sig helt okej även om han fortfarande var lite tittig.
 
När jag hade ridit klart så smörjde jag av sadeln, förbygeln och sadelgjorden. Hann inte med tränset så jag får ta det på onsdag innan träningen!
 
Frågan är ju om man kan vara mer fulsöt??
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin