Lång dag nere i Timrå

Idag har vi varit med Kryckan hos PH-vet nere i Timrå, det var tredje gången jag var där med en häst och man blir aldrig besviken. Världens bästa veterinär!
 
Han började med att känna igenom Kryckan och sedan longerade vi honom i ridhuset. Kryckan fick så extremt mycket beröm för sitt underbara steg, det var riktigt kul att höra! Hur som helst, Kryckan har en liten muskelinflammation över korset. Jag blev så extremt lättad när jag hörde det att jag typ blev stum. Det behandlades och nu ska han ledas tills på tisdag, sen kan jag börja rida lite lugnt. 
 
Med tanke på att equiterapeuten höll på och pratade om kissing spines, skelettartroser och skimmelsjukan (??) så var jag sjukt nervös. Men Per förstod verkligen inte vad det skulle komma ifrån. Han sa "varför skulle en ponny som hoppar så bra, rör sig så fint och har så välmusklad rygg, behöva fara och röntga ryggen för kissing spines?". Det har han helt rätt i. Vi blev helt enkelt lite för chockade och bokade första bästa tid. Men det känns ändå skönt, bättre kolla en gång för mycket än en gång för lite!:)
 
Måste nästan skriva ett speciellt inlägg sen om hur bra PH-vet är. Han är så intresserad av hästen som djur och vill alltid veta mer. Han har ett otroligt öga och ser alla små detaljer. Per är även extremt mjuk mot hästen och förklarar verkligen så man förstår. Haha det går inte att beskriva med ord hur bra han är, man måste uppleva det!
 
Jag kan förklara lite mer senare. Nu måste jag sova, har hållit igång sedan 04.30...
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin