Måste hitta tillbaka till det gamla flytet

Jag och Kryckan har haft lite stolpe ut med hoppningen nu på sista tiden. Jag säger inte att det har gått dåligt eller så, för det har det verkligen inte gjort, men sen vi kom igång igen efter operationen är det som att jag har glömt lite hur jag ska rida honom. Under hela utomhussäsongen tävlade jag på ett helt vanligt tvådelat tränsbett, då fick jag mycket av framåtbjudningen gratis. Men nu har jag hoppat honom på pelham under 2014 och jag har fortfarande inte riktigt hittat knapparna på det eftersom förhållningarna blir mycket större.
 
Nu under kvällen har jag suttit och tittat tillbaka på gamla tävlingsfilmer från i sommras och försöker hitta tillbaka till känslan. Det var väldigt bra eftersom jag gör det alldeles för sällan egentligen. Här är några saker jag måste hitta tillbaka till:
  • Rida mer med benen eftersom jag plockar bort mer galopp med pelham.
  • Mindre halvhalter, han måste få galoppera själv mellan hindrena
  • Inte försöka lägga honom rätt, han hoppar bättre ju mindre jag lägger mig i
Under dom här rundorna minns jag att allt kändes väldigt enkelt, den känslan vill jag kunna ha igen. Bara att träna vidare!
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin