Mindre bra dag

LC, 0+0 fel, 2a
Han var helt kaos på både framridningen och framhoppningen. Han var otroligt pigg och sparkade ganska mycket. Själva hindrena var det minsta problemet om man säger så. På banan skärpte han sig dock och sparkade inte en enda gång. Grunden flöt på och sen kom omhoppningen. Han var ganska stark så jag kunde inte ta någon av svängarna jag hade planerat att ta. Det blev alltså ganska långa vägar. Men det räckte till en andraplats ändå, haha jag är verkligen den eviga tvåan...
 
LA, ute
Först och främst kan jag bara börja med att säga att det inte är som ni tror. Han var huuuuur fin som helst på både framridningen och framhoppningen. Nästan inga sparkar och han hoppade som den kung han är. På banan fick jag ett bra språng på 1an, men bakom 2an står det en funktionär och flaggar bakom hindret. Jag tänkte att han inte ens skulle märka av personen, men jodå det gjorde han. Fyra meter innan hindret så fryser han till, spänner sig och kastar sig åt sidan. Jag tar om det, och likadant igen. Uteslutna. Jag lyckades trycka över honom på tredje försöket och han ville fortfarande inte gå i närheten av funktionäre.
 
Jag var så arg och less när jag kom ut från banan, det var ju inte ens hindret han stannade på. Sjukt onödigt. Men samtidigt är han ett flyktdjur och han trodde säkert att det var en sabeltandad tiger som stod bakom hindret. Sånt här händer i den här sporten så det är inget att gräva ner sig i. Ska lägga upp filmerna från båda klasserna då det syns så tydligt vad som hände i LAn!
 
Bara att ladda om till nästa tävling som är i antingen Bollnäs eller Vännäs, beroende på:)
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin