Promenad med pigg häst

Idag efter skolan åkte jag till stallet och gick en sväng med Peppe. Eftersom det blåste ganska mycket satte jag på honom ett träns så jag skulle ha lättare att kontrollera honom, plus bomull i öronen och huva så han skulle vara lite lugnare. Trots att han var ganska pigg så höll han sig i skinnet nästan hela promenaden, han gick och taktade lite grann men det var inget märkvärdigt. Han är iallafall riktigt snygg när han blåser upp sig, man ser att han har lite dressyrblod i sig!
 
När vi nästan var tillbaka vid stallet snurrade det om i hans lilla ekorrhjärna, måste säga att man inte känner sig så kaxig när en häst på 170 i mankhöjd står på bakbenen. Egentigen skulle han behöva motioneras varje dag, men tyvärr så går inte det just nu.. 
 



Kommentarer
Postat av: Olivia

sv. åh tack :D ja visst är hon :)

2014-03-10 @ 20:58:11
URL: http://oliiviiagustavsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin