Resultat

90 cm - 0 fel
Började med att hoppa 90 cm idag, det var nog första och sista gången. Det kändes nästan för lågt och Peppe behövde knappt ta i för att komma över hinderna så vi satte en ganska enkel nollrunda. Rundan var helt okej, jag hade en bra känsla trots att jag inte riktigt fick igenom halvhalterna och lät honom rinna iväg lite. Men med tanke på att jag inte har haft honom så länge är jag nöjd! 
 
 
 
100 cm - 0+5 fel
Under framridningen och framhoppningen till den här klassen var han mycket lugnare, han hoppade bra och jag hade en bra känsla. När vi gick in på banan blev han lite små stressad men höll sig ändå i skinnet. Själva runda är jag egentligen inte så nöjd över, det gick inte dåligt men jag red dåligt och fick inte igenom halvhalterna. Vilket resulterade att han blev lite lång och fick några dåliga språng. Men Peppe gjorde sitt bästa! 
 
Jag gjorde dock världens miss efter sista hindret i grunden, jag missade mållinjen.. Gjorde då en volt och red igenom den och fortsatte på omhoppningen. Eftersom det var en bedömning A/A:0 så fick man hoppa omhoppning även fast man hade fel i grunden. Felen hamnade dock på något konstigt sätt i omhoppningen, vet inte om dom missade att jag inte red igenom målet.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin