23 maj

Idag har det varit en ganska bra dag trots allt, det har varit super fint väder, jag hade sovmorgon imorse och fick dessutom slutade tidigare från skolan. Jag kunde därför ta bussen till stallet som gick 14.30 istället för att ta den senare bussen som gick 16.15. Inget att klaga över precis!
 
Peppe och jag var dock inte riktigt sams under dagens ridtur. Jag fick bli riktigt j*vla arg på honom och bråka ett långt tag innan han gav sig. Det händer inte ofta men idag brast det, kan lova er att Peppe fick höra en och en annan svordom haha.. Min smarta häst tänkte backa rakt in i ett träd och resten kan ni nog fundera ut själva. 
 
Men resten av ridturen gick ändå ganska bra, red till sandvägarna och red lite där. Dock inte speciellt långt då jag hade bestämt mig för att rida gansk lugnt. Men lite skritt och trav blev det allt och Peppe tyckte nog ändå att det var ganska jobbigt. Bra träning för honom!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin