Allt klart inför imorgon!

Allt är packat och klart inför imorgon och jag ska alldeles strax gå och lägga mig. Vi ska försöka åka från stallet senast kl 7 imorgonbitti så det kommer alltså bli en tidig morgon imorgon. 
 
Idag har både Inter och Peppe blivit ridna. Inter var först på tur och det var backintervaller som stod på schemat för honom. Värmde upp honom runt lillslingan och sedan red jag tre lugna intervaller i backen. Både under uppvärmningen och på vägen hem var han pigg och ökade farten så fort jag lättade på tyglarna, jobbade då väldigt mycket med avbrott från trav till skritt så han skulle vänta. Det blev iallafall lite bättre mot slutet! Självklart kom det även världens hagelskur när jag var ute och red, varför är jag inte förvånad.. 
 
Åkte sedan till Peppe och mamma var snäll och fixade klart allt medan jag red honom. Det blev ett lugnt pass på ridbanan idag, hade från början tänkt rida ut men det skulle ha tagit för lång tid. Red honom på ett vanligt två-delat bett och det gick faktiskt över förväntan, han lyssnade bra och var inte alls stark. Har dock fortfarande problemet med att han inte riktigt tar stöd ordentligt, får jobba vidare på det. Det känns iallafall bra inför tävlingarna i helgen! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin