Effektiv dag

Måste säga att jag har varit ganska effektiv idag ändå! Efter lunch åkte jag till Inter och red honom, det blev ett lugnt pass på ridbanan för hans del idag. Jag jobbade honom endast i skritt och det gick faktiskt rätt bra. Han lyssnade bra, var inte speciellt tung i munnen som han kan vara ibland och gick i en helt okej form. Så jag är nöjd! 
 
Åkte sedan vidare till Peppe och red honom. Jag kom till stallet vid 13.45 och en kvart senare satt jag på honom. Ganska bra krigat måste jag säga. Det var nämligen så att jag var tvungen att hinna rida innan kl 15 så vi skulle slippa möta tåget. Vi hann precis - phu! Det blev en lite längre tur idag, vi var ute i nästan 1 timme och Peppe skötte sig över förväntan. Det var dock ganska hårt på vägarna där jag red så det blev mest skritt och trav, galopperade lite där det var lite mjukare och stod i lätt sits och lät honom rulla på. 
 
Jag hann även förbi surf en sväng och fota Agnes. Så rätt mycket har jag hunnit med idag ändå! Nu ska jag redigera lite bilder, smälta maten och sedan hade jag tänkt ta mig en liten joggingtur! 
 
Agnes och Kryckan får stå för dagens bild! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin