Gårdagens ridpass

Igår var mamma iväg med Kryckan till Evidensia för att slå på den sista skon mer ordentligt. Det gick tydligen jättebra även om han inte hade reagerat så bra på sprutan, vilket innebar att han var lite för vaken. Hovslagaren var duktig och nu har han äntligen ordentliga skor på alla fyra!
 
På kvällen red jag ett lätt pass eftersom han hade blivit skodd. Jag var sjukt ringrostig efter att inte ha suttit på en häst på en vecka. Joggade honom lite i en ganska lång form utan större krav. Han var nästan lite seg så jag skulle ha haft sporrar tror jag. Jobbade bort lite stelhet i högersidan genom att göra skänkelvikningar och öppnor längs vägen. Som avslutning fick han trava av lite med bra framåtbjudning. Känner mig riktigt nöjd med honom om man tänker att han inte har gått så hårt på en vecka!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin