Lång dag och dåligt ridpass

Nu har jag äntligen kommit hem efter någon slags kurs på körskolan, den var otroligt lång och det kändes som det aldrig skulle ta slut. Men nu efter ca 4 timmar är jag iallafall hemma! 
 
Ridpasset på Peppe idag var utan att överdriva det värsta jag varit med om. Han var riktigt riktigt hemsk idag. Det hela började med att han såg en hästätande gräsklippare och vågade inte gå förbi den. På något vänster hamnade vi i diket och sedan ut på en åker. Eller rättare sagt, min otroligt smarta häst backade rakt ner i diket. Till slut efter många om och men lyckades vi iallafall ta oss förbi den otroligt läskiga gräsklipparen. Bara det är nästan värt en applåd. 
 
Sedan innan vi kom in i skogen började han bråka igen och vägrade gå framåt precis som en liten barnunge. Det var så fruktansvärt nära att jag gav upp och red hem. Att sitta på en häst som saknar hjärnceller och backar rakt in i skogen x antal gånger är inte det roligaste. Är framför allt rädd över att han ska skada sig. 
 
Men till slut kom vi iallafall fram till sandvägarna och jag lät Peppe galoppera lite i sanden innan vi red hem igen. Lite jobbigt tyckte han allt att det var! 
 
Om han ska fortsätta hålla på så här varje gång vi ska ut och rida kommer varken han eller jag tycka att det kommer vara speciellt kul att rida ut längre. Frågan är ju om det är något som stör honom eller om han bara bårkar. Aja, nya tag imorgon! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin