Lena-träning

Alltså Biscuit Gold, vilken lirare. Svävar på små rosa moln efter dagens träning som gick riktigt bra trots att vi körde fel säkert tre gånger innan vi kom rätt haha. När jag red fram så var det första jag tänkte att "idag ska vänstersidan lossna". Och jag fick faktiskt bort ganska mycket redan under framridningen! Det var mycket jobb med skänkelvikning på spåret, samt volter där han skulle ställas ordentligt både utåt och inåt. Han blev riktigt sur när han kände att han inte kom undan. Både Lena och mamma stod och skrattade, riktigt arg var han haha...
 
I galoppen var han också jättefin! Vi gjorde mycket avbrott och fattningar där jag skulle hålla ihop honom. Han blev rund och fin i formen och äntligen jobbade han genom hela kroppen. Dock bröt han av några gånger då det dels blev missförstånd, men också för att det vart jobbigt för honom. Men sista avbrottet var så förbannat bra så det finns inte! Efter det travade jag av och sen gjorde vi några slutor mest för att mamma ville att Lena skulle titta på dom. Men alla var nöjda och glada efter träningen (utom kanske Kryckan då hahaha...). Både jag och han var helt slut, fick verkligen kriga mig till resultaten för han ger mig inte mycket gratis just nu. Men vi måste igenom detta för att det ska gå bättre på hoppbanan också!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin