Måndag

Idag vaknade jag upp till ett regnigt Umeå, inte direkt den bästa starten på morgonen för mig då jag verkligen hatar regn. Finns det något mer irriterande när man ska vara ute hela dagen och sen regnar det? Nej, skulle inte tro det. Får dock göra det bästa av situationen och låtsas att solen skiner!
 
Dagen kommer nog bara bjuda på skola och stall. Går i skolan fram till 15.35 och när jag slutat tar jag bussen till stallet. Planen med Peppe idag är att fara ut och galoppjobba honom på sandvägarna eller någon annan stans. Vi måste träna upp konditionen och styrkan mer nu då vi har börjat hoppa avdelning a, han saknar som sagt fortfarande ganska mycket muskler. Men vi är på rätt väg! 
 
Tycker den här bilden är så fin, finaste Peppe ♥
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin