Stolpe ut idag

LA, 8 fel
Han var riktigt fin på framridningen, men på framhoppningen kokade han över helt. Jag fick ingen kontakt med honom, han bara slängde sig över hindrena. Inne på banan började jag med att galoppera igång honom vilket var extremt dumt eftersom han redan var stark. Vid dommartornet inser jag vad fan jag håller på med och stannar honom, men då har jag redan förstört honom så att säga. Fick ett riktigt skitpet på 3an som jag tycker kunde ha legat kvar, sen blev han stark mot kombinationen så vi kom nära och han hann inte upp med fötterna så 5a föll också. Resten av banan gick däremot jättebra. Hade jag inte galopperat igång honom så kunde vi ha gått nolla, riktigt dumt verkligen. 
 
Men jag klappade om min fina häst, vad annars kan jag göra? Det var inte våran dag idag helt enkelt. Jag gillar inte A0/A0, eftersom om man river i grunden så är man liksom borta. Tiden har ingen betydelse. I A0 får man gasa på en gång och det är då Kryckan går som bäst!
 



Kommentarer
Postat av: Sanna Bäckström

Du rider jätte fint Agnes och jag tycker du ska vara nöjd! :D

2014-05-10 @ 21:28:25
URL: http://sannabackstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin