Dagens tripp till övik

Idag var vi som sagt till Övik med Peppe och kollat upp honom för en tredje gång, känner att man aldrig kan kolla upp hästen för lite. Det är ju dock inte bara böjprov det är frågan om nu utan jag vill ha hela honom ordentligt genomkollad.
 
Nu till det lite roliga, han vi var till hos idag som är expert på området tyckte att Peppes skada var på utsidan av benet till skillnad från Evidensia här i Umeå som sa att det var på insidan. Skulle inte tacka nej till bättre utbud av veterinärer här. Han såg även direkt när jag sprang med honom att han belastade benet fel, vilket veterinärerna här inte har sett. Det är även troligtvis på grund av att han har belastat benet fel som han är öm i ryggen. Nu kan det bara bli bättre tycker jag! 
 
 



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad är det för skada han har?

2014-11-09 @ 22:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin