Filmer från mountainhorse

Nu kommer filmerna från Hamre, vet att jag är snabb haha. Är nöjd med warm-up klassen och semifinalen. Kryckan hoppade bra och jag red bra, sen blir han lätt taggad och studsig och gillar att hoppa stort vilket medför att jag måste vara snabb med halvhalten efter för att inte riva hindret som kommer sen. Sånt gillar inte stildomarna alls haha men det är inte så mycket jag kan göra åt det.
 
I finalen var jag jättenervös och tappade ridningen, hoppade även före i sprången och störde honom extremt mycket. Det enda hindret jag kan säga att jag red bra på och fick ett bra språng på, är hindret jag var helt säker på att jag skulle riva när jag gick banan, alltså 5an som var ett glest plank med flata skollor och vita bommar. Exde. Men han var jättefin och det är verkligen synd om honom. Har aldrig ridit så dåligt i mitt liv...
 
Filmerna från Timrå veckan innan samt en dressyrfilm (!!) ligger uppe på min youtubekanal, men skriver om dom/lägger upp dom imorgon!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin