Krasch i sinne

Alltså jävlar i mig vilken krasch det blev idag på träningen. Det var en skitsvår övning med först en jättetrång studsserie där sista hindret var högre så han fick verkligen ta i och var väldigt kompakt i galoppen av serien, sen en relaterad linje på tre språng som blev jättelång efter den korta studsen. Gick väl bra upp till 1 meter, men på 1.10 hände nått. Vi kom helt galet stort och jag försökte trycka iväg honom minst en meter för tidigt, men han trampar om. Då tänkte jag att "nu måste han väl ändå stanna?" men inte då, han hoppade och landade mitt i bakbommen. Jag ramlar fram över honom och han sparkar till mig i huvudet och nedanför ryggen innan han lyckas hoppa över mig. Inget av detta var hans fel på något sätt då jag gjorde en miss på avståndet, och det är ett under att han lyckades ta sig upp på fötter igen för annars hade jag fått honom över mig.
 
Fick inte resa mig så jag låg kvar på marken en stund. Kryckan var ganska skärrad och dom andra ville att jag skulle ligga kvar för att kolla att inget var brutet osvosv. Hade svinont i huvudet och i ryggen, men efter ett tag hoppade jag upp igen och genomförde träningen. Han var helt obrydd när jag tog om serien och linjen. Han hoppade även jättebra på övningen efter med två räcken på båge till en grind på båge åt andra hållet. Sög tag i hindrena och hoppade nästan för ivrigt. Märktes inte ens lite att han hade kraschat bara 10 minuter tidigare. Sista svängen på linjen var han riktigt riktigt fin. Ivrig men lyssnade, väntade på hindret och hoppade luftigt och fint. Älskade, galna, underbara Kryckan. Han har verkligen ett hjärta av guld, min krigare.
 
Träffade ju Eric Hagberg från paradise idag på stan med Alicia. Hade inte Marielle ringt så hade vi missat han totalt. Trodde att han var på torget, men hittade han på övervåningen i Utopia. Gjorde seriöst min dag:)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin