Så glad och lättad

Har varit inne på hippo och tagit några sista minuten språng. På pelhamet eftersom jag packat ner tävlingstränset. Han var så fin!!! Började med att hoppa en bana på tre hinder på 70 cm som uppvärmning, sen höjde mamma till 1.05 där vi valde att avsluta. Jag jobbade med att ha en mer tillbaka galopp än jag haft tidigare, sitta upp och vänta på språnget. Då får Kryclan själv taxera och lägga sig själv rätt på hindrena. Precis som han vill ha det. Då när han suger tag i hindret och längre ut sprången är det inte som i Timrå att han rent av tar bettet, utan han hoppar på styrka med flera decimeter till godo. Kunde inte göra annat än att le.

Kan inte tro det själv, men jag har har bestämt mig för att tävla med pelhamet i helgen. Iallafall i warm up klassen. Tror det är helt rätt beslut, så nu kör jag på det. För första gången på säkert tre veckor känner jag mig taggad på detta, imorgon åker vi!!

Från Timrå 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin