Dagens Erik-träning

Dagens träning för Erik Berggren gick helt okej. Jag kan egentligen varken säga att det dåligt eller jättebra, men det var väl ändå mer åt det bra hållet än det dåliga. Det var första gången jag tränade för Erik idag och jag tycker han var bra och hade bra övningar så det var nog inte sista gången! 
 
Dock gick Peppe inte riktigt fram ordentligt för skänkeln och kändes allmänt seg. Han kändes inte riktigt som sig själv helt enkelt. Varför är ju dock den stora frågan, om han har någon infektion i kroppen, om det har med pälssättningen att göra eller om det är något helt annat. Ibland blir man inte riktigt klok. 
 
Idag var det ganska mycket fokus på bana, vi hoppade fram på alla hinder och linjer innan det sedan blev en bana. Först hoppade vi banan på lägre höjd och sedan en gång på lite högre höjd. Båda rundorna gick helt okej, men jag tror nästan att tripplarna hatar oss för av någon anledning kommer vi alltid fel på dom. Andra rundan var Peppe ganska trött, eller rättare sagt han fick nog lite mjölksyra i slutet av banan. Han tar i så himla mycket när han hoppar och tar därför ut sig lite mer. Det slutade med att vi sänkte den sista linjen så han fick hoppa lågt, vilket var väldigt bra. Det ska kännas lätt för honom! 
 
Men Erik tyckte att Peppe var en jättefin häst och det är alltid roligt att höra, även om han kanske inte var som bäst idag! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin