Ett mindre bra ridpass

Nu har jag precis kommit hem från stallet och sitter och dränker mina sorger i en hamburgetallrik. Haha, skämt åsido. Ridpasset idag gick inget vidare, vi är inne i en svacka just nu och allt känns mer eller mindre hopplöst. Jag red ett pass på ridbanan idag och det gick ändå bättre än förra gången, men han var ändå otroligt spänd och gick bara och sänkte ryggen - inte bra.
 
För att sammanfatta så stod han på bakbenen 1/3 av passet, var spänd och nervös hela och passet och var allmänt svår att jobba med. Men jag försökte behålla lugnet men han var alldeles för nervös för att kunna slappna av, gubben då..
 
Just nu känns allt hopplöst, drar ett stort streck över ridpasset och tar nya tag imorgon. 
 
 
Så här svettig var han när vi kom in i stallet, och då hade jag ändå mest skrittat honom. Han blir inte ens så här svettig efter en hoppträning så ni kan ju förstå hur mycket han stressar upp sig. 



Kommentarer
Postat av: mj

Det finns fodertillskott som kan ha lugnande effekt, t.ex. magnesium eller "Equi Calm" (tror att det heter så). Ibland kan ju stressen bero på brist av något. Kanske värt att prova? :)

2014-09-19 @ 06:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin