Fina Kryckan

Måste bara börja detta inlägget med att säga grattis till min kära vän Marielle som kvalade till SM idag, du är bäst och så värd det!
 
LC, 0+0 fel, vinst
Har aldrig i hela mitt liv haft en så kaos framhoppning som jag hade idag, Kryckan var verkligen överallt och ingenstans. Kastade sig för minsta lilla sak, överhoppade sig och ville inte direkt lyssna på mig. Gick in på banan med världens sämsta känsla. Kan inte påstå att jag är nöjd med rundan, då jag var lite otydlig i min ridning. I omhoppningen blev han lite sparkig, så det tog lite tid. Banan var jättesvår (tycker jag iallafall) så det blev verkligen utslagning. Vi var bara två dubbelnollor även om jag var snabbast av alla som tog sig till omhoppning. Vann klassen med 17 sek till 2an!
 
Det var bra sponsorer i den här klassen, fick schampo, balsam, inpackning, täcke, och sen rosett och plakett!
 
 
LB, 0 fel, 3a (mountainhorse)
Det är så skönt när han har varit inne i en låg klass och sprungit bort lite energi, han blir en helt annan häst. Han var så fiiiin på framhoppningen, väntade på mig och slarvade sig inte över hindrena.
Banan passade oss väldigt bra, inte jättemycket räcken (haha). Kom väl lite nära på muren, men annars så flöt allt på bra. Till kombinationen började jag tänka, men då hörde jag Micke i huvudet "halvhalt i svängen, sen bara låta han vara". Han hoppade så fint och det blev en stabil felfri runda.
 
Det var ju mountainhorse och bara bed. A, så tiden hade ingen betydelse. Dock hade han överlägset snabbast tid haha. Hade 109 stilpoäng och blev delad trea med Linnea. Det var två dommare och sen la man ihop deras poäng. Fick 54 av ena dommaren och 55 av den andra. 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin