Resultat hippo dag 1

1.10cm - 0+8 fel
Jag är faktiskt lite besviken på dagens resultat om man får säga så. Han kändes jättefin på framhoppningen men inne på banan stod han emot lite och jag fick aldrig till någon bra galopp. Men antagligen på grund av alla saker som var i ridhuset som han aldrig hade sett. Vi nollade iallafall grunden och det kändes ändå helt okej, men i omhoppningen blev allt bara dåligt och han tappade galoppen alldeles för mycket i svängen till kombinationen så vi rev både a och b. Sedan tappade jag flytet till sista hindret så vi fick ett jätteåligt språng även där.
 
Men det var första inne tävlingen på ett tag så det var väl ändå godkänt. Dock hade vi hamnat på en 10:e plats utan rivningarna så det var lite surt. Men sånt som händer ibland! 
 
Som det ser ut just nu hoppar vi två klasser imorgon, 1.10 och 1.20. Bara jag får igång galoppen på honom och orkar hålla den hela vägen in i mål ska det nog gå bra, och nu har han även varit inne och känt på banan - nya tag imorgon alltså! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin