Träningen igår

Igår var det träning ute i stöcke. Först jobbade vi bommar på någon sorts fyrkant, för att få dom att bli avslappnade och rakriktade samt även kunna få dom att släppa i sidorna. Gick helt okej i traven, men i galoppen blev han väldigt pigg och ville byta galopp osv. Får som inget grepp om honom, även om det gick mycket bättre mot slutet.
 
Sen gick vi över till en serie med tre oxrar, nästan som en trekombination fast 1,5 meter kortare. Hahahaha ja ni hör ju. Framför låg fyra bommar, sen 5 språng lite tillbaka till serien. Jag trodde att Kryckan skulle göra plockepinn av hela kombinationen, men inte då! Första gången kanske det gick lite fort, men han rättade sig snabbt. Sen vände vi på serien och hoppade oxrarna baklänges (haha) men den låg bara på 70 cm så det gjorde inget. Vi fortsatte ändra serien till bara räcken och höjde till en meter kanske, gick bara bra då också eftersom han backade av jättefint.
 
Det sista vi gjorde var att ta upp serien till en meter, och göra två räcken och en oxer ut. Han hoppade jättefint verkligen, försiktig och hoppade på styrka. Finaste Kryckan, dock måste vi träna på avsaktningar haha. Kommer film senare!
 
 



Kommentarer
Postat av: Matilda - Allt och lite till...

Fin blogg och fina hästar! <3

Klicka gärna in på min och ställ en fråga så kan du vinna en länkning :)

2014-09-05 @ 16:06:04
URL: http://ilooksharp.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin