Dålig dag

Idag har jag haft en allmänt dålig dag och dessutom har det regnat hela dagen. Åkte till stallet efter lunch och red Peppe. Han fick även byta box idag då han hade rivit ner den där "strumpan" i taket som han även gjorde för någon dag sedan, till skillnad från förra gången hade han gjort sönder den helt nu och även massakerat den. Haha orkar inte med honom. Har iallafall hängt upp ett hönät i boxen nu och även en sak han kan pilla på, så nu kanske han förgoppningsvis håller sig mer sysselsatt. 
 
Red honom som sagt en sväng i regnet också, och det gick verkligen inte bra. Det var full aktivitet på stallbacken och musik i högtalarna så han var helt bortkopplad, han gick bara och taktade och fokuserade på allt annat än mig. Skrittade och travade en liten sväng i skogen iallafall och han var stark, hård i munnen, drog ner huvudet, drog mig hur sadeln, var tittig och allmänt dryg. Inget bra pass idag helt enkelt. Nya tag imorgon! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin