Fredag

Igår måste jag säga var en ganska ovärd dag, haha. När vi kom till hippo för att ha träning vid 21-tiden så fanns ingen tränare där. Det visade sig att träningen hade blivit flyttad till 19.00 utan att någon visste om det. Istället red jag honom i ridhuset och galoppjobbade ganska mycket så att han fick springa av sig lite och han blev faktiskt lite trött. Nu har han ju inte världens bästa styrka eller kondition eftersom han inte har varit igång så länge, men det var ett nyttigt pass! Dessutom skötte han sig faktiskt bra, i början var han lite okoncentrerad men sedan i slutet när jag travade av var han riktigt avslappnad och jag kunde rida på långa tyglar samtidigt som han sökte sig neråt. Framsteg! 
 
Idag blir det nog en ganska lugn dag i skolan, har endast tre lektioner och slutar ganska tidigt så det känns skönt! Däremot ska gymnasiearbetet lämnas in idag så jag måste jobba på det lite under dagen, har dock bara några småsaker kvar så det är nog ganska lugnt. Efter skolan åker jag till stallet och idag skrittar jag nog ut Peppe en sväng så han får röra på sig efter passet igår. 
 
Trött häst igår!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin