Igår

Igår red jag Peppe en sväng i skogen, däremot gick det inte speciellt bra. Han var snäll och skötte sig bra så det var bra, men han var däremot riktigt dryg och spänd. Han mer dansade fram än att skritta, var tjafsig med munnen och drog ner huvudet flera gånger. Tyvärr blev det bara så att jag skrittade igår för när jag började trava hostade han, han hostade även i onsdags när jag red så idag rider jag nog honom inte. Det känns ju lite oflyt om han ska bli sjuk nu när han äntligen har börjat bli någorlunda snäll att rida ut på. 
 
Måste även berätta en sak min dampiga häst gjorde igår, eller antagligen natten mot igår. I stallet finns det en "strumpa" som hänger i taket ovanför boxarna som har med ventelationen att göra tror jag. Igår hade han då dragit ner den och bitit hål i den, han har dragit ner den en gång förut men nu var det även ca 5-6 hål i den. Han är den enda av alla 13(?) hästar i stallet som ens rört den.. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin