Onsdag

Idag känns det som jag har spenderat hela dagen hos frisören, var där i lite mer än 4 timmar och jag kan lova er att jag vara ganska less där på slutet, haha. Håret blev hur som helst ganska bra och jag är nöjd. Dock så behöver det nog en slingning till innan det blir som jag vill ha det men det visste jag redan från början. Det är ljusare än vad det var innan iallafall och dessutom kommer det ju blekas i sommar, det är en början iallafall! Och eftersom jag gjorde det på skolan så sparade jag typ 700 spänn så det var ganska najs. 
 
När jag kom hem åkte jag ganska direkt till stallet och red Peppe. Han hostade en gång på stallgången men inte när jag red så det var bra, men jag red ändå bara lungt! I början var han ganska lugn och harmonisk men efter ett tag började han tugga jättemycket på bettet, bli tung i handen och drog ner huvudet. Han var lugn en liten stund iallafall. Ska prova byta bett till något lite skarpare nu, vill inte behöva sitta och hålla så mycket i honom när han tuffar på som ett ånglok. Men annars skötte han sig hyggligt idag! 
 
Nu på kvällen var jag och mamma till hippo en sväng för att hämta täcket som vi vann i div 2 förra året, det har varit så himla mycket strul med det då dom hade beställt ett för lite. Vet inte riktigt hur dom lyckades med det då ett lag alltid består av 4 ekipage. Iallafall, nu när vi hämtade det så var det fel brodyr och det står "DM hoppning", hahaha. Men vi fick äntligen täcket iallafall! 
 
Haha andra bilden.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin