Resultat dag 2

LA, 0 fel
Han var ett as på framridningen, vi var inte samspelta alls och han bara drog iväg och sparkade/bytte galopp som han alltid gör när han blir stressad och spänd. När jag kom in på framridningen var Mia där och skulle hjälpa mig. Vi hade pratat innan om att jag skulle ändra om min ridning från grunden och ta den här klassen till att prova det. Jag skulle sitta upprätt, hålla i honom och sluta om med benen. Farten jag gått på tidigare skulle bort helt. Han hoppade så jäkla bra!!! Förstår inte om jag har levt under en sten under den tiden jag haft honom för varför har jag inte ridit så hela tiden?? Han behöver inte så mycket fart för att hoppa 1.10 då det egentligen inte är så högt. Alla sprången på framhoppningen var klockrena och Mia gav mig sjukt bra tips och visade mig exakt hur jag skulle göra om jag blev osäker. Hon stod på läktaren och ropade på mig och vi gjorde vår bästa runda någonsin. Trots två trånga kombinationer och en relaterad linje som vi annars brukar ha problem med. Han var inte i en bom och sista hindret var såklart ett räcke. Jag kom i ett mellanläge och då slöt jag bara om med benen och fick ett bra språng. Finns inte så mycket mer att säga, det var så jävla skönt... Han va enda nollan i avd.b så han tog hem den blågula!
 
Mamma missade att filma då hon var så nervös (haha såklart), men kan lägga upp banan iallafall. Jag tog med alla hinder även om jag bara hoppade 1-10.
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin