Tisdag

Igår red jag Peppe bakom pappa när han körde en av travhästarna, vi körde bara en lugn sväng i skogen och Peppe var riktigt lugn och mer avslappnad än vad han är när jag rider själv. Han gick inte alls och tuggade lika mycket på bettet eller tjafsade med munnen, men däremot hostade han femtioelva gånnger. Så nu får han bara ta det lite lugnt tills han slutar hosta, hoppas verkligen att det går över snart för vi har planerat in en tävling i maj.. 
 
Idag blir det nog en ganska lugn dag för min del, börjar skolan om 1 timme så jag ska alldeles strax bege mig dit. Slutar sedan vid 14-tiden då vi får vara på valfri plats på sista lektionen. Efter skolan funderar jag och Aggan på att gå och äta årets första mjukglass, däremot bestämde sig vädret inte för att vara på vår sida idag, haha. Åker sedan till stallet och tar hand om Peppe som tyvärr får vila idag då det är trav. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin