Träningen + film

Jag trodde att det var en markarbetesträning, men det var en hoppträning haha. Väldigt skönt att komma ut istället för att behöva trycka ihop honom i ridhuset. Av någon anledning var han ovanligt lugn, på hippo har han helt ärligt inte gått att rida ibland för att han blivit så övertänd. Vi började hoppa ett helt vanligt räcke på långsidan. Kände mig lite ringrostig efter en vecka utan hinder (lång tid.....) därav första språnget på filmen, nä skämt åsido. Sen hoppade vi ett räcke med vattenmatta på andra långsidan, båda räckena slutade på ungefär 1.10. Han kändes taggad och lite lagomt på ändå, trots att han studsar och sparkar i anridningen.
 
Sen gick vi över och hoppade en 5,5a. De första gångerna var den ganska låg så vi skulle få känna på avstånden osv. Första gången var det jättetrång, men sen hittade jag hur jag skulle rida och vilken galopp jag skulle ha för att få plats. Han har en tendens att hoppa några decimeter högre än han behöver över de första hindrena, vilket leder till att avstånden blir kortare. Hindrena höjdes eftersom, och sista hindret landade på 1.30. Det kändes jättelätt för honom, han har fått en ordentlig röv och har inga som helst problem med att hoppa på styrka längre vilket är skönt. Även min magra irländare gick att få ordning på:)
 
Till nästa gång ska jag tänka på att sitta mer upprätt i serien. Det är inte så lätt dock för Kryckan är så snabb och det är så lätt att störa honom. Men detta ska vi lätt göra fler gånger för det var en himla bra övning!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin