Världens finaste häst igår

Min häst var så jäkla fin igår på träningen! Det var mest markarbete eftersom de flesta av oss ska hoppa för Micke på söndag. Jag ritade övningen nedan för annars hade jag aldrig kunnat förklara. Först red vi den i trav, först de två första på en volt och sen red vi alla fyra bågarna. Serierna stod exakt som på bilden och det var helt brutalt sjukt svårt att hinna styra redan i trav. Vi gjorde det i båda varven innan vi gick över till galopp. Kryckan behövde som vanligt ta längdhopp över hela serien några gånger innan han fattade hur han skulle göra med benen haha, det spelar ingen roll att vi gör detta varje vecka typ. I galoppen gick vänster varv mycket bättre än höger varv, eftersom han vart lite för lydig i höger varv. Han var jättelydig och gick jättebra att styra! Dock i höger varv så hoppade han lite för högt över studsarna så då hann vi inte med sista, men det spelade ingen roll då man inte kan bli arg på honom för att han hoppar för bra.
 
Vi avslutade på räcket som också är med på bilden, så att dom skulle få hoppa ett vanligt hinder och känna att livet leker typ. Kryckan kändes fortfarande jättefin och nästan lite överlydig. Han var inte i närheten av bommarna och efter ett perfekt språng på 1.05 ungefär, sen fick han inte hoppa mer för han hoppade för bra haha! Kan inte vara mer nöjd med honom än vad jag är:)
 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gick de på Micke träningen? Har inte sätt något inlägg om de? Kryckan är såå fin:)

2015-04-27 @ 14:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin