Hoppträning

Som vanligt på torsdagar var det hoppträning. Jag kan inte påstå att det gick dåligt, men det gick inte bra heller. Jag har inte gått in på det så mycket, men Kryckan testar mig otroligt mycket just nu. Alltifrån när vi går in från hagen, när jag borstar, skrittar till träningen och under själva träningen. Han tränger sig på mig, stannar och vägar gå framåt och låtsas vara tittig på spöken som bara han ser. Allt för att slippa jobba..

Han var väldigt stark och hade mycket attityd. Han hoppade bra, men mellan hindrena stack han och var allmänt stökig. Varför gör han det? Jo för att jag har låtit honom göra det innan. Allt handlar om en ledarskapsfråga och många gånger ser han nog inte mig som sin ledare. Men den senaste tiden har jag verkligen börjat sätta ned foten på riktigt, det är nog vad som krävs. Tävlingen på lördag blir ett test för att se hur han tar det. Lilla Kryckan, vilken speciell häst han är❤️

Otroligt flummigt inlägg men jag är jättetrött, imorgon jobbar jag mitt sista pass för denna sommaren och sen väntar en veckas ledighet innan skolan börjar igen...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin