Inte ett dugg klokare

Idag hade vi ut Birger för att titta på Kryckan. Han böjer väldigt hårt och vi tänkte att då får vi se hur han ser ut, och att vi skulle behandla var inget snack om trodde vi med tanke på hur halt han var på böjprov i lördags. Men till allas förvåning så markerade han inte alls så mycket idag, det fanns med andra ord inget att behandla. Visst reagerade han, men inte så att man kunde kalla det hälta. Han fick en allmän kortisondos och ska skritta i två veckor typ till återbesök, i samband med det ska även tänderna kollas + att han ska vaccineras.
 
Men nu vet jag inte vad jag ska tro. Vi har aldrig böjt honom direkt efter tävling tidigare så vi vet inte hur han brukar vara, men alltså han kunde ju inte gå då? Han var ju så otroligt jävla halt. För mig är det ett mysterium hur det kunde vara en så stor skillnad. Jag köper inte att han skulle vara fräsch i benen, med tanke på hur halt han var i lördags och hur dåligt han presterade på tävlingsbanan. Men det vi får göra nu är att låta kortisonen verka och se på återbesöket, mamma ska ringa till Ph-vet imorgon och höra vad de har att säga om allt. Vi känner oss bara mer förvirrade efter att ha tagit ut veterinär, vilket vi inte hade räknat med. Jaja, vi ser vad som händer antar jag.
 
Varför kan han inte prata?
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin