Nu är jag tillbaka!

Sådärja, nu är tanken att jag ska börja blogga ordentligt igen efter vårat lilla uppehåll. Så detta har hänt sedan sist:
 
 
Det var fint väder en av dagarna (haha) och då åkte vi till havet, väl där var det inte lika varmt, så jag satt i en filt och åt glassen på bilden.
 
Jag jobbar numera på sjukhuset på en avdelning för folk med lungproblem. Det är jättekul och jag trivs bra!
 
 
Ponny-SM har varit och jag har suttit klistrad framför livesändningarna och hållit tummarna för mina bästa klubbkompisar (och även andra kompisar såklart) som har gjort jättebra resultat och fina rundor!
 
 
Vad gäller min lilla Krycka så fortsätter han göra framsteg. Vi har tagit det väldigt lugnt med honomoch medbvetet väntat med hårda hoppträningar och tävlingar. Han har mest gått lydnadshoppning över småhinder på max 80-90 cm. Tanken är att han ska starta på surf om två veckor, någon LC och eventuellt en LB.
 
 
I fredags var jag på bio med Oskar och hans familj, vi såg senaste Mission Impossible filmen som var riktigt bra!
 
 
Nu sitter jag ensam hemma då resten av familjen är på norrby skär och hälsar på min lillebror som är där på konfaläger. Jag skulle egentligen också ha följt med men jag har jätteont i halsen och mitt ena öra. Kanske var det inte så himla bra att fara runt halva Umeå igår i regnet utan jacka...
 
Hursomhelst så ska jag nog till stallet sen och rida Kryckan. Igår gick han intervaller och han var sinnessjukt fin. Jag stod i lätt sits och lät honom rulla på i en lång form i ett ganska högt tempo, men han tog inte över en enda gång utan höll sig på mattan och bormsade upp så fort jag tog lite i tyglarna. De två sista intervallerna blev han lite trött och sparkade någon gång. Men annars var han galet fin, han är som en helt ny häst och jag älskar det! Inte ett dugg sur eller insken, men såklart har han fortfarande kvar lite attityd, för det är hans personlighet. Iallafall så ska jag nog fara ut och jogga han längs vägen för att bli av med lite träningsvärk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin