Dagens ridpass

Till skillnad från igår gick det faktiskt helt okej att rida idag. Han var inte alls lika springig som igår och jag kunde även komma åt och jobba honom lite mer i både traven och galoppen. Han orkar dock inte riktigt bära sig ordentligt i samlad galopp men tycker ändå att det går framåt lite grann. I traven satt jag mest ner och jobbade honom, red på lite små volter samt gjorde lite tempoväxlingar. I galoppen jobbade jag honom på lite mindre volter och gjorde galoppombyten mellan varje volt. Red som på en åtta fast med tre/ fyra volter istället för bara två. Lite jobbigt tyckte han att det var iallafall! 

Just nu sitter jag iallafall på jobbet och räknar ner timmarna tills jag får åka hem och sova. Slutar kl 00 så snart är det bara 4 timmar kvar! Innan jobbet gymmade jag en liten stund med Sanna, det blev dock bara runt 30 minuter men det är väl bättre än ingenting! Får se om jag har orken att gymma imorgon också. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin