Gårdagens misslyckade ridpass

Vill inte ens gå in på detaljer kring gårdagens ridpass, vi var typ 10 pers i ridhuset och Kryckan har skrittat sedan i måndags pga dåligt underlag hemma. Han var överladdad, överkänslig och hetsig, för att inte tala om hur skygg han var för andra hästar. Det har han alltid varit och kommer nog alltid att vara också, måste verkligen ta tag i att köpa en röd rosett till svansen så att folk tar bättre avstånd till honom så han slipper slänga sig in mot mitten. Sen höll han på pch bytte bak i galoppen, vilket egentigen var största problemet under passet. Det var verkligen extremt, han bytte i vartannat steg och gjorde sina söta små luftsprång, speciellt i höger varv. Det blir bara värre och värre och jag börjar tro att det är något som stör honom. Att han inte är halt vet jag då han är nyligen kollad i både kotor och knän på alla fyra, jag tror snarare att det är något muskulärt. Vi ska sätta upp min dressyrtränare på honom för det är inte omöjligt att han bara testar mig också, det vore rätt typiskt Kryckan faktiskt...
 
Men julafton då? Den var bra, eller iallafall fram till 17.00 ungefär, fick ett hemskt besked från en av mina bästa vänner och har typ bara gråtit sedan dess och sovit tre timmar ish varje natt sedan dess. Alla tankar går till honom, fina underbara, människa.
 
Några av mina julklappar (sämst bilder men), Kryckan fick en slickburk av min lillasyster så nu har han tre haha. Men han älskar dom så det gör inget. Sen fick han även morötter och äpplen i sitt krafftfoder.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin