Kryckan igår

Är fortfarande helt lyrisk efter gårdagens ridpass. Kryckan var så vansinnigt fin att jag inte ens förstår de själv. Red markarbete för mamma över en lång serie travvänner. Snirklade fram och tillbaka över dom där och i början sprang han bara och hoppade längdhopp över bommarna. Efter att tillslut ha styrt in han i väggen för femtioelfte gången så satte jag mig ner i sadeln och det var då det vände. Han lyssnade både fram och tillbaks och blev jättemjuk i sidorna. Sen trodde jag att jag var klar och hoppade av när mamma ba "ta fem varv åt varje håll i galopp så han får lite flås", jag ba jaha och jäklar va trött han var efter. Dock väldigt nödvändigt och bra för honom att få jobba ordentligt. Ett sådant här pass i veckan och min häst kommer bli såååå fin.

Nu är jag hos Marielle i vindeln. Ska sova här och imorgon ska vi på julmarknad med UF-företaget. Red dottis ikväll hahaha och han var verkligen Kryckans motsats, så snart är de hennes tur att provköra min räserråtta...

Kryckan i torsdags






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin