Söndag

Idag hopptränade jag med Peppe för Eva Jonsson och det var faktiskt första hoppträningen sedan jag var i Skåne. Alltså första hoppträningen sedan oktober så det var verkligen på tiden. Skulle egentligen ha tränat för henne förra helgen men det blev flyttat till idag istället. Hur som heslt skötte sig Peppe ganska bra idag med tanke på att vi tränade med 6 andra hästar, han blir lätt spänd när det är många hästar runt omkring och hittar då lättare på anledningar till att bli rädd för saker. Han fick ett par ryck idag och hoppade runt lite när hästar kom för nära men även när jag stod stilla/skrittade runt. Min häst är allt bra konstig ibland. 
 
Men när vi hoppade bana skärpte han till sig och hoppade runt som han inte gjort annat egentligen. Hoppade dock inga höjder idag då han inte riktigt är igång ordentligt. Han är dock fortfarande lite väl laddad men det beror väl mest på att han inmte hoppat på ett tag. Förutom att han var lite stark och drog iväg lite så fort jag lättade på tyglarna så är jag nöjd över honom idag. Han lugnar nog ner sig när han får börja hoppa lite regelbundet igen!
 
Imorgon är det julklappshoppning på hippo och jag ska hoppa 1 meter med Peppe och ta det som träning. Han har inte tävlat sedan juni så det blir bra träning även om det inte riktigt är samma sak som en riktig tävling. Men han behöver komma ut och luftas så han får alla hovar på jorden igen. Att jag trodde julklappshoppningen var på tisdag är en annan femma, tur det finns dom som har koll haha. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin