2014 del 4

Jag insåg att jag fortfarande hade en del kvar hahahaha..... Snabb...
 
Oktober
Tränade sista utomhusträningen i stöcke.
 
 
Jag blev hur sjuk som helst och var borta från skolan i tre veckor.
 
Var på sjukhuset och gjorde tog en massa prover.
 
 
Västerbottens ridsportförbund ringde och berättade att jag och Kryckan hade kvalat till ridsfinalen i MHPC!
 
 
Halloween firades hos Alicia, en bra kväll som slutade mindre bra eller vad man ska säga:)
 
 
November
Tränade för Micke och på kvällen flyttade vi till ett nytt stall, alltså det stallet vi står i nu!
 
 
Var och tävlade i Timrå där vi blev 3a i en LC och sen utgick jag i LB.
 
 
Jag fyllde 17 år och den dagen spenderades i bilen på väg till Hamre!
 
 
I Hamre gick det väldigt blandat. Kryckan gjorde två kanon rundor i warm-up klassen samt semifinalen och gick till A-final. Väl där var jag jättenervös och ändrade ridningen efter att ha läst stildomarens omdömmen precis innan jag satt upp. Det blev pannkaka och jag var så besviken på mig själv. En nolla hade räckt till placering, men vi ångrar verkligen inte att vi åke då man lär sig extremt mycket bara av att vara på ett SM och känna stämningen osv.
 
 
Kryckan det mongot försökte hoppa ut ur hagen och fastnade i trästaketet som var 2 meter (läs: var 2 meter). Han kunde ha slagit ihjäl sig men klarade sig med ett balltramp haha.
 
Jag och Alicia träddade Eric Hagberg i Utopia, samma kväll på träningen gjorde jag och Kryckan åtets krasch och jag blev trampad på två ställen. Men här grinar vi inte så jag hoppade upp och genomförde träningen ändå.
 
 
December
Tränade på med Kryckan som hoppade himla fint.
 
Hade väldigt mycket i skolan sista veckorna innan jullovet.
 
 
Hoppade en liten klubbis på hippo där jag vann 90 cm och hade ett tråkigt nedslag i 1.10.
 
 
Firade nyårsafton på stan med Oskar.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin