Dagens ridpass

Efter skolan idag åkte jag till hippo och red Peppe. Det var inte allt för mycket folk när jag var där så det var ganska skönt och jag hade turen att det endast var jag och två till som red i ridhuset när jag red. Det är så himla jobbigt när man ska trängas med 10-12 andra och samtidigt fokusera på hästen. 
 
Hur som helst gick det ändå helt okej att rida, jag skrittade och travade bara idag då jag inte ridit ordentligt på ett tag och är lite ringrostig, och framför allt svag. Trots att det blåste storm ute var han faktiskt inte allt för pigg utan ändå ganska sansad. Dock så håller han andan ibland när man rider vilket är otroligt jobbigt och det gjorde han även i början idag, men ju längre jag red desto bättre blev det. Knas häst.
 
Glad häst. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin